::
2017.08.30 — Гамяльчане дамагліся прыпынення знішчэння дрэваў каля святой крыніцы на «старым аэрадроме» / Газета "Новы Час" (novychas.by)
Загаловак
Гамяльчане дамагліся прыпынення знішчэння дрэваў каля святой крыніцы на «старым аэрадроме»
Спасылка
Дата публікацыі
30.08.2017
Катэгорыя
рэпартажы
Поўны тэкст

Работы па зносе зялёных насаджэнняў каля крынічкі выклікалі абурэнне мясцовых жыхароў, людзі арганізавалі акцыю пратэсту. «Крынічка» знаходзіцца побач са спускам з вуліцы Падгорнай на грунтавую дарожку, якая вядзе да вяслярнага канала і Лядовага палаца. Крыніца б'е з-пад крутога абрывістага схілу, вакол падымаюцца высокія і амаль непраходныя зараснікі ацалелай часткі Бурага балота.
Канфлікт разгарэўся пасля таго, як каля «Крыніцы» з'явілася брыгада камунальнікаў і прынялася валіць дрэвы. Заказчыкам гэтых работ выступіла Гомельская епархія. Дадзены ўчастак мясцовасці вакол крыніцы перададзены ў арэнду царкве і ў епархіі вырашылі вырабіць намечанае раней добраўпарадкаванне.

Аднак у людзей праца бензапіл у гэтым зацішным кутку прыроды не сустрэла разумення. Першымі звярнулі ўвагу на тое, што адбываецца, сацыяльныя і экалагічныя актывісты. Яны ў той жа дзень наведалі Гомельскую епархію. Епархіяльнае кіраўніцтва паведаміла: заключэнне аб тым, што дадзеныя дрэвы з'яўляюцца аварыйнымі і падлягаюць зносу, ім выдала прадпрыемства «Чырвоная гваздзіка». Улічваючы, што працы па выдаленні зялёных насаджэнняў меркавалася паводзіць і далей, грамадскія актывісты распаўсюдзілі абвесткі з інфармацыяй аб тым, што адбываецца і заклікамі прыйсці да крыніцы. На наступны дзень туды прыбыла брыгада з бензапіламі і некалькі дзясяткаў мясцовых жыхароў. Мноства людзей, як звычайна ідуць да крыніцы па ваду, таксама падтрымала пратэстуючых. Канчатковую ж кропку ў той дзень паставіла жыхарка аднаго з прыватных дамоў, размешчаных побач з крыніцай. Аказваецца, брыгада па зносе, не разабраўшыся, зваліла на яе ўчастку абрыкосавае дрэва, іншыя дрэвы і кусты парэчак, паламала плот. Абурэнню гаспадыні не было мяжы. Жанчына паабяцала напісаць скаргу ў адміністрацыю Чыгуначнага раёна і падаць пазоў у суд, а грамадскія актывісты — дапамагчы ёй з юрыдычным афармленнем гэтых зваротаў. Пасля чаго працаўнікі па высечцы дрэў рэтыраваліся. Як паведамлялі людзі, недалёка — ад'ехалі ў двары суседніх дамоў і прастаялі там да канца працоўнага дня. Усяго да моманту прыпынення работ было зрэзана шэсць буйных дрэў.

У гэты дзень таксама пачаў продаж рэлігійнай літаратуры кіёск, даўно пастаўлены на спуску да крыніцы, але неўзабаве быў закрыты і шмат гадоў не працаваў.

Мясцовыя жыхары нічога не маюць супраць добраўпарадкавання тэрыторыі вакол крыніцы, але лічаць, што пры гэтым неабходна захаваць тут унікальны куток жывой прыроды. Усе работы павінны весціся ў максімальна зберагальным для зялёнага свету рэжыме, з мінімізацыяй высечак, кладкі будаўнічай цэментабетоннай пліткі і г.д.

Таксама дыскусію ў грамадскасці выклікае і намер надаць гэтаму месцу характар ​​аб'екта рэлігійнага культу. Па ваду да крыніцы ходзяць людзі рознага веравызнання і поглядаў, уключаючы атэістаў. У апошні час сталі часта казаць аб тым, што на гэтым месцы да рэвалюцыі нібыта стаяў нейкі манастыр. Але месцазнаходжанне ўсіх гомельскіх манастыроў і храмаў добра вядома, ні на адной са старых карт нічога падобнага ў гэтым раёне не пазначана. У «Ваенна-статыстычным аглядзе Магілёўскай губерні» за 1848 год толькі сказана, што дадзеная мясцовасць зручная для лагернага размяшчэння войскаў, паколькі мае шмат крыніц з чыстай вадой.
Некаторыя лічаць, што манастыр тут існуе зараз, чамусці прымаючы за яго шматпавярховы катэдж.

У другой палове 1960-х гадоў, пасля будаўніцтва на месцы былога аэрадрома жылога мікрараёна, крыніца стала карыстацца папулярнасцю ў навасёлаў. Многія жыхары аддавалі перавагу жывой вадзе з крыніцы, а не хлараванай з крану. Паступова шырока распаўсюдзіліся ўяўленні аб гаючай сіле гэтай вады. Сёння нямала людзей, асабліва ў летнюю спёку, ходзяць сюды акунацца ў купель. Для адных гэта стала нейкім абрадам, для іншых — працэдурай загартоўвальнага і агульнаўмацавальнага характару. Пакланенне крыніцам і іншым прыродным аб'ектам шырока распаўсюджанае ў народнай беларускай традыцыі і ўзыходзіць яшчэ да паганскіх часоў. У народзе гэта месца заўсёды называлі «Крыніца», «Крынічка» — назва «Святая крыніца» стала афіцыйна ўжывацца толькі ў апошні час.

«Моцныя навіны» пісалі пра неабходнасць навядзення на гэтым месцы парадку. Аргкамітэт Беларускага сацыяльнага руху «Разам» ( «Разам») і Беларуская партыя «Зялёныя» даўно выступаюць за ачыстку возера «Бабрыха» і надання Бураму балоту статусу ландшафтнага парку.
На сённяшні дзень высечка дрэў каля «Крыніцы» прыпыненая. Грамадскі актывіст Васіль кажа:
— Я манітору сітуацыю каля крыніцы, перыядычна прыязджаю сюды. Дрэвы больш не сякуць, відаць толькі, што ў апошнія дні абрэзалі некаторыя галінкі. Калі пні ад ссечаных дрэў не павыкарчоўваюць, то ёсць шанец, што наступнай вясной яны абрастуць новымі зялёнымі парасткамі і канчаткова не загінуць. Прырода заўсёды возьме сваё...
Жыхары спадзяюцца, што іх меркаванне аб неабходнасці захавання дрэў пры ўладкаванні крыніцы ў далейшым будзе ўлічана.


Паводле gomel.today

СМІ
Карта
Звязаныя лакацыі
Тэмы
Гэта кэшаваныя старонка. Апошняя сінхранізацыя з базай - 22.08.2019 03:38:15

Каментароў — 0

Запрашаем да абмеркавання! Звяртаем увагу, што каментары са спасылкамі і ад неаўтарызаваных аўтараў прэмадэруюцца.

Аўтарызавацца можна праз

Перайсці да абмеркавання гэтай старонкі.

* УВАГА! Партал ETHNO.by не прадугледжвае тэхнічнай магчымасці каментавання на старонках партала. Абмеркаванне матэрыялаў партала цалкам ажыццяўляецца сродкамі вонкавага сэрвіса Disqus.com, уладальнік каторага, паводле Пастановы Савета Міністраў РБ №850 ад 23.11.2018 нясе адказнасць за ідэнтыфікацыю карыстальнікаў і іх каментары.